Yahoo! and the future of the Internet


2/03/2008 11:45:00 AM
Posted by David Drummond, Senior Vice President, Corporate Development and Chief Legal Officer

The openness of the Internet is what made Google -- and Yahoo! -- possible. A good idea that users find useful spreads quickly. Businesses can be created around the idea. Users benefit from constant innovation. It's what makes the Internet such an exciting place.

So Microsoft's hostile bid for Yahoo! raises troubling questions. This is about more than simply a financial transaction, one company taking over another. It's about preserving the underlying principles of the Internet: openness and innovation.

Could Microsoft now attempt to exert the same sort of inappropriate and illegal influence over the Internet that it did with the PC? While the Internet rewards competitive innovation, Microsoft has frequently sought to establish proprietary monopolies -- and then leverage its dominance into new, adjacent markets.

Could the acquisition of Yahoo! allow Microsoft -- despite its legacy of serious legal and regulatory offenses -- to extend unfair practices from browsers and operating systems to the Internet? In addition, Microsoft plus Yahoo! equals an overwhelming share of instant messaging and web email accounts. And between them, the two companies operate the two most heavily trafficked portals on the Internet. Could a combination of the two take advantage of a PC software monopoly to unfairly limit the ability of consumers to freely access competitors' email, IM, and web-based services? Policymakers around the world need to ask these questions -- and consumers deserve satisfying answers.

This hostile bid was announced on Friday, so there is plenty of time for these questions to be thoroughly addressed. We take Internet openness, choice and innovation seriously. They are the core of our culture. We believe that the interests of Internet users come first -- and should come first -- as the merits of this proposed acquisition are examined and alternatives explored.

Yahoo! y el futuro de Internet (Interpretación personal )

2/03/2008 11:45:00 AM
Posted by David Drummond, Senior Vice President, Corporate Development and Chief Legal Officer

Lo libre de Internet es lo que permitió que Google y Yahoo! fueran posibles. Una buena idea que los usuarios encuentren útil se propaga rápido. Los negocios se pueden crear alrededor de esa idea. Los usuarios se benefician de la innovación constante. Esto es lo que hace de Internet un lugar tan excitante.

La puja hostil de Microsoft por Yahoo! plantea preguntas inquietantes. Esto se trata sobre más que una simple transacción financiera, una compañía acaparando a otra.
Se trata sobre preservar los principios subyacentes de Internet: libertad e innovación.

Puede Microsoft intentar ejercer la misma clase de influencia inapropiada e ilegal sobre Internet, como lo hizo con la PC? Mientras que Internet premia la innovación competitiva, Microsoft frecuentemente busca establecer monopolios y su influencia y dominio en mercados adyacentes.

Puede la adquisición de Yahoo! permitirle a Microsoft, a pesar de su legado de serias ofensas legales y de regulación, extender prácticas desde navegadores y sistemas operativos hasta la Internet? En suma, Microsoft mas Yahoo! igual a una irresistible cantidad de cuentas de correo electrónico y mensajería instantánea. Y entre ellas, las dos compañías que operan los portales con mayor tráfico en Internet. Puede esa combinación sacar ventaja para el monopolio del software PC e injustamente limitar la habilidad de los consumidores de acceder libremente a competidores en correo o servicios basados en la red? Policymakers en todo el mundo necesitan hacerse estas preguntas, y los consumidores merecen respuestas gratificantes.

Esta hostil oferta fue anunciada el viernes, queda mucho tiempo para que estas preguntas sean completamente dirigidas. Nosotros tomamos en serio la libertad, elección e innovación en Internet. Ellas son el núcleo de nuestra cultura. Nosotros creemos que los intereses de los usuarios vienen primero, y deben venir primero, como los méritos de dicha adquisición propuesta son examinados y las alternativas exploradas.

vía googleblog.blogspot.com

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